Ultimii cativa ani au fost destul de importanti pentru SEO, dar si pentru marketing in general. Un aspect esential il reprezinta dezvoltarea inteligentei artificiale, implicit a modurilor in care oamenii cauta lucruri pe internet. Fiecare schimbare in acest sens are un anumit efect asupra algoritmului Google – efect pe care trebuie sa-l stii si sa-l exploatezi daca faci SEO pentru afacerea ta (sau o alta afacere).
Asadar, ce recomandari iti ofera o agentie SEO de top pentru acest an? Continua sa citesti pentru a afla trendurile pe care nu ar trebui sa le ignori in 2024!
AEO – optimizarea pentru motoarele de raspuns
In ziua de astazi, o cautare pe Google nu mai duce exclusiv catre un website. De cele mai multe ori, gasesti informatiile pe care le cauti direct in pagina de rezultate. In cazul afacerilor sau locatiilor, sectiunea de harti si profilul de afacere includ informatiile cautate.
In cazul informatiilor si detaliilor privind un anumit subiect, Google a implementat mai multe tipuri de sectiuni, precum cea de intrebari frecvente sau Rich/Featured Snippets. Acum, datorita dezvoltarilor industriei AI, vom avea parte si de raspunsuri generate in mod automat, de catre aceste modele de limbaj (ex.: ChatGPT).
In alte cuvinte, o agentie SEO va trebui sa lucreze si la strategii care sa optimizeze anumite tipuri de continut pentru motoarele de raspuns. Nu este cazul pentru fiecare afacere in parte, precum magazinele online, de exemplu, dar sunt unele entitati online care vor beneficia foarte mult de pe urma acestui aspect.
Generarea continutului vs. calitatea continutului
Acesti doi termeni nu ar trebui sa fie intr-o relatie de tip versus. Generarea continutului in mod automat (cu ajutorul AI) nu este interzisa de catre Google. Totusi, calitatea continutului generat in acest mod afecteaza strategiile SEO, implicit pozitia in rezultatele cautarii.
O agentie SEO va pune accentul pe calitatea continutului, pentru a spori autoritatea clientului in domeniul in care acesta activeaza. Continutul generat in mod automat este caracterizat ca fiind de suprafata, deci insuficient pentru a ajuta un anumit client sa iasa in evidenta.
SEO local – un aspect mereu actual
Afacerile online vor avea mereu nevoie de SEO local. Vrei ca afacerea ta sa fie pusa efectiv pe harta? Ai nevoie de un expert sau de o agentie SEO pentru a face acest lucru si pentru a nu intampina dificultati, desigur.
Apoi, optimizarea SEO la nivel local poate prezenta si ea anumite aspecte pe care nu le-ai putea gestiona de unul singur. Lucrurile devin si mai complicate daca vrei sa faci promovare prin Google Ads – exista atat de multi parametri – inclusiv care tin de locatie – pe care ii poti modifica incat sa devii propriul expert in Google Ads nu prea mai este o optiune.
Totodata, SEO la nivel local implica de asemenea optimizare frecventa/constanta care trebuie luata in calcul – nu este de ajuns sa iti creezi profilul de business pe Google!
Reimprospatarea continutului existent
Algoritmului Google adora schimbarile aduse la nivelul continutului care risca sa iasa din actualitate. Cei care fac acest lucru sunt deseori premiati cu o pozitie mai buna in rezultatele cautarii, motiv pentru care in ziua de astazi rar vezi un articol de blog cu o data de publicare/actualizare mai veche de cativa ani.
Orice tip de continut considerat esential este astazi actualizat frecvent, in special daca proprietarul continutului respectiv are in spate o agentie SEO.
Daca vrei sa afli mai multe despre tendintele SEO ale anului 2024 in timp ce colaborezi cu o agentie cu peste 10 ani de experienta in domeniu, apeleaza chiar acum la echipa The Markers – digital marketing all-in, dar si un departament SEO dedicat care sa raspunda tuturor nevoilor afacerii tale!